התקשרו כבר עכשיו :
054-9496066
אנחנו נמצאים כאן :
חפשו אותנו :
X

לתיאום אימון ניסיון חינם מלאו פרטים:



מחקר פעילות גופנית מקצרת את זמן הלידה

האם אימוני כושר במהלך ההיריון מקצרים את זמן הלידה? במאמר זה ארחיב בנושא ואתן המלצות לפעילות.

פעילות גופנית מומלצת לכולם כדי לשמור על אורח חיים בריא. במיוחד במהלך ההיריון, היא מקלה על כאבי גב תחתון. משפרת את מצב הרוח, מסייעת בשיקום לאחר הלידה ועשויה למנוע סוכרת הריונית.

 

מטרת המחקר– היא לבדוק 508 נשים בריאות שחילקו אותן לשתי קבוצות: 255 נשים ביצעו פעילות אירובית כשלוש פעמים בשבוע, ו 253 היו קבוצת הביקורת. חוקרים ניתחו מספר גורמים ובהם: תקופת הזמן של כל שלב בלידה, עלייה במשקל של כל אישה במהלך ההיריון, אופן הלידה (טבעית או קיסרית), האם היה שימוש באפידורל ומשקל היילוד. כל הגורמים האלה עשויים להשפיע על משך הלידה.

תוצאות המחקר– נשים שעשו פעילות אירובית במהלך ההיריון, קיצרו את משך זמן הלידה. בקבוצה זו משך זמן הלידה עמד על 7.5 שעות בממוצע. לעומת קבוצת הביקורת, משך זמן הלידה עמד על 8.5 שעות בממוצע. לנשים עם כושר גופני טוב, יש יתרון משמעותי לפעילות בתקופת ההיריון אשר מסייעת להפחית סיבוכי היריון ותורמת ללידה קלה יותר.

המלצות לנשים בהריון:

לנשים בתקופת ההיריון, הפעילויות המומלצות הן שחייה, הליכה, פעילות אירובית מתונה, תרגול על מזרון עם כדור. לתדירות של שלוש פעמים בשבוע ולמשך חצי שעה בכל פעם. הרמת משקולות היא פעילות פחות מומלצת, מכיוון שהיא מעלה את הלחץ התוך בטני. כך גם פעילויות הכוללות פציעות וחבלות כמו אומנויות לחימה או ריצה מהירה על הליכון, אינן מומלצות.

בתקופת ההיריון שרירי רצפת האגן, חווים עומס והם נחלשים. שרירים אלה עמוקים ותפקידם לתמוך בכל איברי הבטן, לאפשר התרוקנות והתאפקות באופן תקין ובזמן הלידה לאפשר את יציאת התינוק. במהלך ההיריון נשים חוות חולשה של השרירים, דבר זה עלול לגרום בדחיפות ותכיפות במתן שתן, טחורים, עצירות וכאבים. לכן חשוב ללמוד לכווץ ולהרפות שרירים אלו, על מנת שיהיה ניתן לאפשר את מעבר התינוק דרכם וגם לשוב ולהשתקם במהרה אחריה.

ראוי לציין כי במהלך האימונים חשוב להקפיד על ביגוד נוח, שתייה מרובה, הפסקות מרובות ולוודא שבמהלך הפעילות תהיה יכולת לדבר בצורה רציפה. אם קורה שמפסיקים משפט באמצע, זה מעיד על מאמץ יתר ויש להוריד את הקצב.

 

לסיכום, אימוני כושר תורמים יכולות פיזיות ונפשיות אצל האישה, יש להיות קשובים לגוף ולכל מה שמתרחש. נדרש להתאים את תוכנית האימונים באופן אישי ולעדכן אותה לפי הצורך עם התפתחות ההיריון. יש להיעזר עם מאמן כושר אישי בראשון לציון שעבר הסמכה לפעילות גופנית לנשים בהריון, על מנת שיהיה ליווי צמוד ומותאם אישית לכל אורך הדרך.

 

 

 

מקורות

https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/pregnancy-exercise-reduce-labour-time-birth-aerobic-spain-study-a8259726.html

 

שירותי שיווק בדיגיטל שירותי שיווק בדיגיטל