התקשרו כבר עכשיו :
054-9496066
אנחנו נמצאים כאן :
חפשו אותנו :
X

לתיאום אימון ניסיון חינם מלאו פרטים:



    דרכים למניעת פציעות ספורט

    קורה שמתאמנים פונים אלי ושואלים איך אפשר למנוע פציעות. במאמר אפרט מהם הדרכים שלפי דעתי הם החשובים כדי למנוע פציעות ספורט.

    פעילות גופנית עוזרת לשמור על הבריאות לאורך זמן, תורמת רבות לרמת הכושר. מחקרים הוכיחו שהיא עוזרת להאריך את תוחלת החיים, אבל לעיתים קורה שעלולים להגיע לפציעות. בעיקר כשאנחנו מפעילים את הגוף לאורך זמן ובעצימות גבוהה, בלי לדעת איפה לשים את הגבול ולתת זמן למנוחה. בעזרת אימון והדרכה נכונים, ניתן למזער את הסיכון לפציעה או את חומרת הפציעה וככה נוכל להתמודד טוב יותר למנוע פציעות.

    פציעות ניתן לחלק לשתי קבוצות:

    1. פציעות טראומטיות הכוללות נקעים וחבלות. כתוצאה ממאמץ מכני, כמו: כתוצאה מפריקת כתף, נקע בקרסול, קרע של רצועה צולבת בברך ועוד.
    2. פציעות כרוניות, נגרמות כתוצאה מעומס מתמשך על אותה הרקמה והם: כאבי ברכיים, דלקות בגידים או כאבי גב. (כמו- שחיקת סחוסים, שברי מאמץ, מרפק טניס ועוד).

     

    דרכים להתמודדות ומניעה, כדי להקטין משמעותית את הסיכון לפציעה:

    • לפני כל פעילות גופנית מומלץ לבצע חימום, כדי לגרום לעלייה של טמפרטורת הגוף, להזרים דם ולאפשר הכנה טובה יותר של מערכות הגוף לקראת האימון. במידה והאימון יכלול תרגילים מורכבים כמו תרגיל הסקוואט, אז גם החימום יכלול את תנועת התרגיל כחלק מהחימום.
    • בכל תרגיל חשוב לשמור על רמת טכניקה נכונה החשובה לביצוע התרגיל, בעקבות כך נקטין בצורה ניכרת את הסיכון להיפצע. הקפידו שתמיד יהיה מאמן שישים לב לטכניקה שלכם, במיוחד בתרגילים חדשים ומורכבים.
    • משקלי עבודה גבוהים או עומס לא נכון הם מהטעויות הנפוצות ביותר, לכן חשוב להעלות עומס באופן הדרגתי שיאפשר להתאמן בצורה נכונה ולא להיפצע.
    • גמישות היא מונח שצריכים לתת תשומת לב, אני ממליץ לסיים אימון  עם מתיחות כדי לשמור ולשפר את הגמישות ותנועתיות במפרקים.
    • לאחר אימוני כושר נדרשת מנוחה, המלצה כללית היא לישון לפחות 7 שעות בלילה. עייפות מנטלית ופיזית היא אחד הגומרים העיקריים לפציעות במהלך האימון.
    • תזונה נכונה היא דבר מרכזי וחשוב לפני פעילות גופנית. ללא תזונה מספקת עלולים להיות עייפים וחסרי אנרגיה. הדבר יכול לפגוע באיכות האימון ואפילו להגיע לפציעה.

    לסיכום, תקשיבו לגוף שלכם, אם בזמן האימון אתם מרגישים שכואב לכם או שמתחתם שריר, אז כנראה שמשהו קורה לגוף שלכם ולכן כדאי לדעת מתי לעצור. כל זאת כדי לשמור ולמנוע פציעות.

     

     

    מקורות:

    https://www.aap.org/en-us/about-the-aap/aap-press-room/news-features-and-safety-tips/Pages/Sports-Injury-Prevention-Tip-Sheet.aspx

     

    https://www.fizi.co.il/%D7%A9%D7%A9%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%A2%D7%AA-%D7%A4%D7%A6%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98/

    שירותי שיווק בדיגיטל שירותי שיווק בדיגיטל