התקשרו כבר עכשיו :
054-9496066
אנחנו נמצאים כאן :
חפשו אותנו :
X

לתיאום אימון ניסיון חינם מלאו פרטים:



    חשיבות הפעילות הגופנית

    בימים אלה, שרובנו מבלים את רוב שעות היממה בבית, אנו עלולים לפתח אורח חיים יושבני, אשר עלול לפגוע באיכות חיינו. אנשים שנמצאים בגפם, עלולים לחוות תחושות של דכדוך, עצבות ואפילו דכאון. אי לכך, חשיבות הפעילות הגופנית בתקופה זו, מקבלת משנה חשיבות.

    ישנם לפחות 10 יתרונות לפעילות גופנית:

    1. פעילות גופנית מסייעת בשיפור תפקודי הלב, כלי הדם והריאות.

    פלכטר ובלאדי (Flachter&Baladi,2001), מצאו קשר בין פעילות גופנית מועטה לירידה בסיכון למחלות קרדיו וסקולריות ולשיפור תפקודי ריאה.

    1. פעילות גופנית מסייעת במצבים של דיכאון וחרדה. במהלך ביצוע פעילות גופנית מופרשים אנדרופינים שקשורים לשיפור מצב הרוח ולהפחתת חרדה.
    2. פעילות גופנית עוזרת לשיפור התמצאות במרחב בקרב אוכלוסיות מבוגרות כמו גם, לשיפור בשיווי המשקל, קואורדינציה, מניעת נפילות על ידי חיזוק שרירי הליבה ותרגול קבוע (לפחות 2-3 פעמים בשבוע(.
    3. פעילות גופנית מסייעת בשינה עריבה ויכולה לסייע לסובלים מבעיות שינה. במהלך פעילות גופנית האדרנלין בגוף עולה ולאחר פרק זמן מסיום הפעילות, האדרנלין ואז הגוף חווה ירידת מתח, הופך להיות רפוי ומסייע לשינה טובה ואיכותית.
    4. פעילות גופנית כגון אימוני חיזוק הגוף שכוללים פעולות של דחיסה, תרגילי כח ופעילות מותאמת לאוסטיו , מסייעים למניעת אוסטאופורוזיס וגורמים לשיפור בצפיפות העצם לאחר התפרצות המחלה.
    5. פעילות גופנית מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, דבר שמקבל משנה תוקף בימים אלה.

    ממחקרים עולה כי פעילות גופנית מותאמת , מהווה עבור הגוף סוג של stress  (לחץ) אשר גורם לתאים להיכנס למצב של הגנה, אשר גורמת להם להתחזק. נמצא כי אפילו 10 דק' של פעילות גופנית מעלה את רמת ה nad אשר מעכבת תהליכי הזדקנות. יחד עם זאת, יש לציין, כי פעילות גופנית תחרותית , עלולה להחליש את המערכת החיסונית, על כן, מומלץ לבצע פעילות גופנית תחת הדרכה , כגון ריצה, הליכה, הרמת משקלים סבירים, פילאטיס וכיו"ב בייעוץ של מדריך כושר.

    1. פעילות גופנית אשר כוללת אימוני כח סדירים, מפחיתה את קצב ירידת מסת השריר אשר יורדת בהדרגה עם העלייה בגיל (בין 2-3 ק"ג בכל עשור). כמו כן, ככל שמסת השריר גדולה יותר, כך קצב חילוף החומרים מהיר יותר.
    2. פעילות גופנית אשר כוללת אימוני כח סדירים, עוזרת בשיפור כאבי גב בעקבות חיזוק השרירים המייצבים והתומכים ובנוסף, פעילות גופנית עוזרת כאמור בשחרור מצבי לחץ, מתח, חרדה ודיכאון, שגם הם עלולים להוות גורם לכאבי גב.
    3. פעילות גופנית עוזרת לשיפור התפקוד הקוגנטיבי, כמו גם, לשיפור הזיכרון ולבניית קשרים עצביים חדשים, שיפור מצבים נפשיים, חדות הזיכרון ,קשב וריכוז.
    4. פעילות גופנית מסייעת במניעת פציעות. אימוני כוח סדירים מחזקים הן את השרירים והן את הרצועות והגידים, תורמים ליציבה נכונה ומשפרים את יכולת הגוף להתמודד עם נפילות, כפי שצוין לעיל. חשוב לציין, כי גם במצב של פציעה קיימת, אדם מאומן ישתקם מהר יותר מהפציעה מאשר אדם שאינו מאומן, זאת מאחר שהשרירים שעוטפים את אזורי הפציעה חזקים יותר בקרב אדם מאומן מאשר בקרב אדם שאינו מאומן.

     

     

    מקורות:

    Fletcher GF, Balady GJ, et al. Exercise standards for testing and training: a statement for healthcare professionals from the American Heart Association. Circulation 2001;104:1694-1740.

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4195409,00.html

    שירותי שיווק בדיגיטל שירותי שיווק בדיגיטל